Sparbössa

Vet ni vad jag har gjort? Jag har velat ha en sparbössa i några veckor nu, men har inte tänkt på det så mycket det senaste. Men nu kom jag på det och jag har ju ingen eftersom att jag aldrig sparar pengar direkt. Så jag frågade mamma och pappa om det hade någon, men det hade dem inte. Så jag fick iden att göra en själv. Hade en låda, som jag fick tejpa lite. Hade en presentpåse som var i en snygg lila färg, så jag la in lådan i själva presentpåsen och tejpade om och vips, så hade jag en snygg sparbössa. Gjorde ett litet hål så att jag får in pengarna och jag har redan fyllt på den med 735 kronor. Gött! Har lagt in alla pengar jag äger just nu, men jag får ju resten av mina pengar på fredag av mamma och pappa. Eller, jag skulle säga till när jag behövde dem så skulle jag få dem. Så nu har jag inga pengar när jag tex skall till skolan och vill köpa något eller när jag kommer hem ifrån skolan och skulle vilja köpa något. Men det är ju då mamma och pappa finns, men vill inte fråga dem. Skall försöka att klara mig på egen hand och spara tills sommaren. Kan tänka mig att det kommer bli väldigt mycket pengar som sparas. Ångrar dock att jag inte började spara tidigare, hade varit miljonär nu. höhö! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0