My gosh!

Ingen har sagt att det är invandrarnas fel att man inte får sjunga sveriges national sång i vissa skolor, det är inte heller vårat fel att att ni inte hyllar erat land som alla andra invandrare gör. Vem är det som hindrar er och att ni blir kallade rasister? Snälla bullshit! Jo visst, i vissa ögon kanske det ser ut så. Men dra inte alla över en kant och ta reda på lite fakta inan du går ut med något som inte är sant. Och att invandrarna skall hylla Sverige för att de får komma hit? Jag tror jag dör av garv! Att invandrare hyllar sitt land är upp till dem och är dem stolta och nöjda över det, så låt dem göra det. Men att svenskar inte gör det kanske lika ofta, det är ju deras problem. Är man svensk och hyllar sitt land, gör det då och skit i vad folk säger och om ni blir kallade rasister fast ni inte är det. Det är ju ni själva som vet bäst och inte någon annan. Eller? Och största delen av att invandrare kommer till Sverige är ju ofta för att det är krig och de har ingen rätt i sitt land alls. Är det okej att dem skall bo kvar där och bli skadade, inte ha någon rätt alls och kan dö? Varför skall dem då inte få komma till Sverige och få leva fritt där det absolut inte är något krig?

Och nej, jag är varken emot svenskar eller invandrare. Det får ni inte tro som läser detta, fast det kanske låter så, men så är det verkligen inte. Men blev så otroligt paff när jag läste på en annans blogg att jag var tvungen att gå ut med vad jag tyckte om saken. Jag är själv född i Sverige, men har föräldrar med annan bakgrund.


Kommentarer
Postat av: Nathy

Jag har inte sagt att det är invadrarnas fel, absolut inte. Jag förstår bara inte varför alla andra får hylla sitt land men inte vi? Det är ju vi som blir kallade rasister, ingen annan...? Och även om man inte borde bry sig om de åsikterna så gör man det ändå.. så är det..

2009-03-15 @ 22:58:24
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Postat av: Nathy

Sv: Nej inte alltid, men oftast. Man får oftare det slängt i ansiktet än tex. åh vad kul att du gillar ditt land.



Och jag har inget emot invandrare, tvärtom.. jag umgås ju knappt med Svenskar ens.. men de invandrarna som håller på på det sättet tål jag inte..



Så det var inget illa ment mot dig eller någon i din familj. Och om ni tog det så så ber jag om ursäkt..

2009-03-15 @ 23:11:15
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Postat av: Nathy

Sv: Mmm men det var verkligen inte riktat mot er.. alls!

Jag gillar er, hade jag tyckt illa om er på något sätt hade jag ju knappast umgåts med er. Men inlägget är borta nu iaf så det inte blir några fler missförstånd.

2009-03-15 @ 23:21:28
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag förstår helt vad du menar aliiah.. tycker de du skrivit så finns de mkt rätt i sen beror de på hur man ser saker och ting.. men kan hålla med dig

2009-03-15 @ 23:27:27
URL: http://lastephaniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0