Ont i huvudet.

Hej på er. Skoldagen började vid tio över åtta med SO. Det var skönt, gjorde inte så värst mycket. Men hade en jävla huvudvärk och min lärare bad mig gå till Leif för att fråga efter en tablett. Gick på matten, fick gå ifrån och blev kvar en stund hos honom. Vi pratade om varför jag hade så ont och om min syn. Som ni förstår så har jag haft dålig syn i några år, men har inte riktigt gjort något åt saken och inte sagt det heller. Men jag hade glasögon förr. Och idag fick jag reda på om jag fortsätter så, så är risken att jag blir blind. Jag har slarvat med min syn och det är riktigt dumt av mig. Så jag måste boka en tid hos optikern idag. Han sa att det var en stor orsak till att jag har huvudvärk och att jag anstränger mig för att se enda fram till tavlan i skolan. Vilket är så sant! Fy och det gör så ont i huvudet och ögonen just nu. Så jag försökte få tag i min lärare, men hittade henne inte så jag gick bara hem. Leif ringde även hem till pappa och talade om problemet. Missar ifall bara slöjd, svenska och b-språk. Vilket jag inte tycker är så mycket, förutom svenskan, men isåfall så får jag ta igen det jag missat och jobba hemma. Jag ska försöka vila lite nu, inan mitt huvud sprängs eller något. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0