Ah, vad det lönar sig att vara hjälpsam ibland!

Nu sitter jag här i min soffa med datorn i knät och kollar på Tv. Jag är inte alls trött, men skall nog försöka att lägga mej endå. Eller ja, det spelar ju ingen roll om jag sover bort hela dagen imorgon också, jag har endå ingenting att göra. Haha! Vilket roligt liv jag har.. Nej, usch! Blir en vändning på det på söndag. Då kommer Samah & Alexandra hem! Och två dagar efter så kommer Zarah och Steph. Jag umgås ju med dom hela tiden, finns nog ingen dag då vi inte är. Så det är väldigt keligt att dem åkte iväg, men det har gått fort.

Jag är även glad, nu är jag 2440 kronor rikare. Ibland lönar det sig att hjälpa till och att erbjuda sig själv att hjälpa andra. Karma säger jag bara. Hehe, jag har ingen aning om vad jag skall göra med pengarna. Kanske sätta in dem på mitt konto, så att jag inte slösar dem så fort? Hmm, det återstår och se.

Jag vill börja jobba, eller mjo. Jag har ju sagt att jag nog aldrig vill börja att jobba, men fasiken vad kul det är att hjälpa andra människor. Det är otroligt! En underbar känsla att göra något vettigt för någon annan. Skall jag ha jobb, så skall jag tycka om det också. Visst, ibland måste man nog nöja sig med bara ett jobb, man kanske inte alltid får sitt drömjobb heller. Men det skall jag se till att få. Hur kul kan det vara att jobba på något ställe som man inte alls vill jobba på? Måste ju bli tråkigt i tillslut och då kämpar man nog inte lika mycket. Det är min åsikt och vad jag tror ifall. Aja, jag vill ifall bli polis och det målet skall jag ha! Det är endå ungefär fyra år kvar tills jag tar studenten, skall nog inte tänka på jobb redan nu. Men det hade varit skoj och ha ett sommarjobb kanske, för att veta hur det känns att jobba. Men jag är ju ung för det, ingen vill ha en 15 åring. haha! ( inte för att jag sökt heller.. men kan nästan tro att det är så. )


Vi hörs imorgon, pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0