Tyskland!

För er som inte vet, så älskar jag Tyskland och jag älskar ännu mer språket. Det är så fantastiskt fint! När man börjar sjuan, så väljer man ju ett språk man ska läsa i tre år, om man inte hoppar av och väljer något annat språk. Men jag tänkte välja tyska, men ville lära mig mera engelska för jag tänkte att jag hade mer nytta av det. Och, nu har jag läst engelska i ett och ett halv år och känner att jag kan engelska och inte behöver ha det som b-språk längre. Men dem som har tyska som b-språk just nu har ju gått där i ett och ett halvt år och då måste dom ju kunna en hel del nu. Och, jag vill gärna byta till tyska. För jag har alltid velat lära mig det, kan bara några ord just nu. Men jag vågar inte riktigt börja i tyska gruppen just nu, för då måste jag börja med det som dom gjorde redan i sjuan och då har jag massvis att lära mig. Och, det är inte riktigt kul om man inte har samma försprång som alla andra i gruppen har. Så än så länge, så kan jag ju skippa den saken. Men jag kollade på en tysk film inan och fick ett sådant kick. Jag är helt besatt i landet och i språket. Har varit det sedan några år tillbaka. Kan ju bero på Tokio Hotel också. Men för att hjälpa mig på traven så ska jag låna en tysk ordbok imorgon, så kan jag börja med att lära mig lite ord på tyska. Ska även köpa lite böcker och så på tyska. Ska kolla om de finns på bokhandlen, annars kolla på internet och så. Till sommaren så ska jag ha lärt mig några menningar på tyska och så, det är liksom mitt mål. Jag har ju även Alexandra, som har läst tyska i 3 år. Så hon kan ju även hjälpa mig. Nu ska jag lägga mig, vilket jag borde ha gjort för längesedan. Shit! Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0