090118

Hej! I fredags disskuterade vi detta med att män slår kvinnor och att kvinnor slår män. Men det är alltid värre när någon man slår en kvinna. Men jag förstår inte riktigt varför? Jag har inte undersökt det eller så, skriver bara vad jag tycker. Det är la lika illa när en man slår en kvinna, som att en kvinna slår en man. Det tycker jag är väldigt dåligt, för båda gör ju fel. Dvs, kvinnan gör fel som slår mannen, men hon får endå ingenting för det. Men om mannen skulle få det, så blir det ju katastrof för honom. Och, så tycker jag inte att det ska vara. Jag är väldigt emot folk som slår kvinnor eller män, för så ska man ju inte få göra. Man ska inte få slå någon överhuvudtaget, det är bara onödigt och man tjänar ju inget på det heller. Jag undrar vad det är som leder till ett bråk mellan en kvinna och en man. Det jag tror är att det antingen handlar om otrohet, man kanske bråkar på fyllan och då brukar det oftast sluta illa, om våld tillkommer. Även kanske att mannen eller kvinnan har lätt för att bli sura och slår bara till och så vet de inte när de ska sluta, för att de tror inte att de skadar personen de slår, så illa.

Kommentarer
Postat av: Nathy

Män är starkare än vad vi kvinnor är.



Sen tycker jag att om en kvinna slår mannen och han sedan slår tillbaka med en gång, är det helt okej. Det är ju reflex.



Men när mitt x slog mig så var det för att han var svartsjuk. Jag fick inte prata med några killar.. då blev han sur och smällde till mig. Jag slog tillbaka i självförsvar, men mina smällar gjorde ju inte honom illa direkt. Dagen efter så var det jag som låg med svullet ansikte och gud vet allt.

2009-01-20 @ 15:25:28
URL: http://nathydemecho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0