090112

Hello you!
Skoldagen har varit bra, lite segt på idrotten bara men det funkade.
Jag fick tillbaka kemi inlämningen idag och hon ville att jag skulle formulera vissa svar, så jag gjorde det när jag kom hem, så skall jag lämna in det på fredag. Men hon hade satt betyg och det såg bra ut.
Sedan så har vi börjat med arbetet i SO, i " Så levde man förr. "
Jag har ju ingen äldre släkting i Sverige, så jag fick intervjua min pappa och det var intressant att få höra hans historia.
Så nu är intervjun klar, och har även gjort skrivit källorna och inledningen.
Har massa kvar, ska skriva rent intervjun på datorn, avslutning, göra ett bildarkiv osv. Men det ska inte vara inne förrens vecka 8. Vecka 5 och 6, så ska vi arbeta med det stenhårt i skolan.
Men Zara kommer hem med sin laptop imorgon eller på onsdag, så då ska jag börja skriva rent hemma. Tycker att det är lika bara att börja i tid istället. Annars blir det så stressigt.
Jag är ifall glad, har hunnit med rätt mycket idag. Plugg och sådant. Nu ska jag kolla på Las Vegas och sedan plugga engelska. Har läxa tills på onsdag.
Början på året i skolan har varit bra och jag känner att jag äntligen har kommit igång. Med läxor, att sköta prov, inlämningar och så. Men det kommer ju att bli jobbigt, detta är ju bara början. Har hört att 8an är mycket svårare än i 9an.
Det återstår och se, och som tur var, så har jag bara en termin kvar i 8an.
Vi hörs, puss och kram! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0